Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

måndag 5 januari 2015

Svar i diskussion om Bulten

Fick en synpunkt på att jag bedömt Bultens försäljning för pessimistiskt. 

Mitt svar:
Årets ryck var väl för att Bulten blev fsp hos ett stort bilmärke till. Min gissning är Ford eller GM, eftersom bolaget för något år sedan fick något slags kvalitetsutmärkelse av GM. Bulten bedömer själva att de har knappt hälften av fsp-kontrakten i sin nisch i Europa. Det är högt och det är alltid svårt att växa vidare från sådana nivåer. Ju högre den egna andelen är desto troligare att det blir branschtillväxten som styr. Volvo Pv:s framgångar bör vara toppennyheter för Bulten. Säger en del omsättningen i aktien att Bulten gick ned idag. Det ska bli intressant att se om bolaget når en försäljning på 2400 i år. Det är möjligt och ger några kronor till på värderingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam