Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

torsdag 29 januari 2015

Kapade Qualcomm

Sålde Qualcomm till det pris jag fick (vilket sved) efter en strukturellt riktigt dålig rapport. Kortsiktigt kanske det kan studsa upp lite efter dagens ganska skoningslösa nedgång. Jag vill dock inte fastna i fler svåra beslut i ett bolag jag just nu inte ser vändningen för. Så jag accepterar risken att ha sålt för billigt. Trist.

Netto blev resultatet på investeringen på 43 tusen kronor i augusti förra året en vinst på drygt 1300 kronor eller 3 procent. Nåja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam