Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

tisdag 20 januari 2015

Inget tryck i Elanders

På Shareville dök ännet om hur man avstår från att köpa Elanders upp. Mitt svar:
Kyla ned.... ja, det första är kanske att de säljer papper, bland annat till magasin. Så vitt jag vet planerar ni ingen tryckt utgåva av Shareville i närtid. Jag vet att de har många fina produkter och att sepcialtryck på kartong säkert blir bra. Det kan ju dock vara så att det finns en del andra som också känner trycket på nya produkter. Ett sedan länge krympande operativt kassaflöde imponersr väl inte hellrr precis.  Marginalen försvararar väl p/s på 0,3 och en viss skepsis är väl på sim plats när andra investerare inte betalar bokfört värde för aktien. Varje sommar besöker jag en aktiekväll på Öland. Där sitter en massa smarta öbor och inresta smålänningar och beklagar att de följde med på just den företagspresentationen. Är du öite kallare nu? I så fall kör så det rycker för uppsidan är säkert större än nedsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam