Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

fredag 10 april 2015

Går emot Redeye och ökar i Vitrolife

Redeye sänker sin rekommendation för Vitrolife och jag köper. Varför då kan man ju undra.

Spontant tycker jag Redeye, som idag sänkte sin rekommendation till 170 (från 200), hamnat lite på efterkälken. För egen del angav jag runt 160-170 i höstas med hänvisning till att kostnader för köpet och integrationen av Fertilitech skulle tynga resultatet. Andra var inne på samma linje (bl.a. Value-growth). Först nu anger Redeye detta skäl. Det känns lite som gårdagens nyheter. Nu är ju kostnaderna till stor del tagna och det är snarare de positiva effekterna i form av högre försäljning som lär börja synas. Inväntar rapporten istället för att gissa men nog tror jag att det i år är läge för att fortsätta uppåt (annars hade jag ju inte fyllt på aktien).

1 kommentar:

  1. Intressant, hade inte snappat upp de riktkurserna. Precis, dom här dipparna i det här bra bolaget brukar vara bra köptillfällen!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam