Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

lördag 25 april 2015

Fråga om vad jag tror om Telia

Fick en fråga på Shareville om vad jag tror om Telia. Svaret nedan

Jag var positiv till Telia tidigare i våras eller snarare det kändes som någonstans att gräva ner kassan. Då kom den dock aldrig ner till de nivåer på under 50 som jag hoppades på.

I rapporten tyckte jag dels att det var tydligt hur svårt telekom har att ta betalt för sina investeringar, dels hur irriterande det börjar bli att Telia inte (för en bra slant) säljer svåra innehav och koncentrerar sig på att långsiktigt säkra och utveckla de fina kassaflödena i Norden. Allmänt har jag länge velat om jag på sikt tror på infrastruktur, teknik eller innehållsbolag i tjänsternas respektive sakernas internet. Men tja, på kort sikt, kan väl vara en gissning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam