Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

tisdag 4 augusti 2015

Dags för BMW och Disney

Idag, tisdag, smäller det för två tunga innehav BMW och Disney. Över 16 procent av portföljen ska upp på rapportarenan. Därtill två bolag som säger mycket om konjunkturen just nu.

Tisdagen blir spännande. BMW som rapporterar på morgonen och Disney på kvällen. Det här två aktiepärlor som på sina respektive hemmamarknader betraktas ungefär som vi svenskar ser på HM. Urstarka varumärken med affärsmodeller som bara tuggar på och med aktieägare som efter långa uppgångar blivit lätt religiösa i sin inställning till investeringen.

Nu har det ena bolaget medvind och det andra motvind, vilket förstås avspeglas i priset. Hur ska man tänka när den här typen av bolag rapporterar? Det är svårt men efter bästa förmåga får man försöka gneta på som vanligt. I de här inläggen på Nordnetbloggen hittar ni mina frågor inför rapporterna. "Fyra frågor till BMW på tisdag" och "Missa inte Disneydags"

Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Mina barn har Disney i deras portfölj sedan hösten 2014 och jag är arg �� att jag inte köpte Disney till min egen portfölj.
    Jag tror att Disney kommer att presentera bra iår och speciellt nästa år då Star Wars filmer(na) är ute.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, vilken seg rapport det blev. Ja, ja, det var åtminstone inget negativt om filmfronten, så det rycket uppåt känns helt möjligt.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam