Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

tisdag 27 januari 2015

Vargens psyke vid ett bryt

Skrattade gott även åt att jag fick denna länk som tips på hur någon med min personlighet ska klara en börskrasch.

I liknelsen är jag nog säkert läkaren som sätter in för mycket vård av min portfölj när börskraschen slår till. Jag har via min aktieintresserade far från sidlinjen följt uppgångar och fall från ungefär 1980. Nu är det min tur och jag är rädd att all den erfarenheten ändå inte räddar mig. Eller rädd för? Man är den man är. Jag kommer varken vara den som säljeri tid eller den som övervintrar. Min gissning är snarare att jag förgäves fortsätter försöka fatta en massa riktiga beslut. Man kan uttrycka det så här - sätter jag mig i en bil vill jag ogärna avstå från gas, broms eller ratt (även om bilen just släppts från ett flygplan).

Länk till denna roliga diskussion på Shareville  finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam