Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

onsdag 7 januari 2015

Justerar ned innehavet i Lupe

Viktningen blev lite fel när jag ökade i Lupe för några veckor sedan. Nyheterna om det stora utbudet av billig olja trillar ju in vart efter. Jag är lite orolig för att omfattningen av bolagets utbyggnad i nordsjön trots att detta envist förnekats kan komma att bli mindre än väntat. Det finns en liten risk för en genomklappning i aktien ner till helt andra nivåer än idag. Mitt huvudscenario är fortfarande att aktien borde kunna nå 120-130 men för att minska risken i portföljen justerar jag ned innehavet något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam