Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

fredag 30 januari 2015

Minskar något i Volvo och Bulten

Gjorde två justeringar i vår portfölj idag.

Volvo är uppe på nivåer som kan försvaras av normal försäljning och vinst. Ska aktien högre behöver bolaget leverera förbättringar av marginaler och försäljning. Jag tror det är möjligt och har kvar ett stort innehav. Däremot minskar jag ungefär motsvarande den ökning jag gjorde i oktober. En mer neutral nivå inför rapporten.

Minskar något trots en oförändrat positiv tro på bolaget men aktien är inte uppenbart billig just nu, så då går jag hellre in med lite handlingsutrymme när rapporten kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam