Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

tisdag 19 maj 2015

Kul (för andra) med Consilium

Consilium levererade en kalasrapport idag. Grattis till er som har aktien. Själv står jag på stationen och funderar på om jag ska ta nästa tåg.

Jag har varit inne på att det kan vara köpläge i Consilium i två inlägg på Nordnetbloggen - "Ett investeringscase för den nya oljemarknaden" (länk) och "Årets småbolagsrea är här – sex köpvärda sommaraktier" (länk). Jag är dock både försiktig och rätt grundlig i våra investeringar, så jag har inte slagit till.

En stark försäljningsökning med över 50 procent var redan känd. Nu följde vinsten med, därtill bättre än väntat, och ökade under senaste kvartalet till 28 miljoner jämfört med 9 miljoner förra årets första kvartal. Det sistnämnda en nivå bolaget legat på ett tag bakåt, så det här var verkligen ett lyft.

Det är bara att gratulera alla som har aktien (själv fick jag tipset av Nordenhed)! För egen del tänker jag tillsvidare att det är svårt att hänga med uppåt i aktier som rusar när man inte ägt bolaget tidigare. Så till dess jag har fått bra motargument ställer jag mig vid sidlinjen (och suckar).

  1. ....
  2. ...
  3. ...
  4. Consilium 
  5. Doro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam