Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

måndag 22 december 2014

Telefoner från Nokia... igen

Den 8 oktober skrev jag om att Nokia var på gång med en comeback i prylbranschen. Idag hade DI en artikel i ämnet. Ny telefon och surfplatta på Androidbas är på gång. Varför blir det då så här? Jag tror det beror mer på produktionsförutsättningarna, i form av många smarta finländare som kan mobiler, än på efterfrågan. För vilken nisch är det Nokia ska fylla? Billig konkurrens med kineser eller premiumkonkurrens med Apple och Samsung. Låter lite Saab tycker jag men självklart -  Hyvä Suomi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam