Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

onsdag 31 december 2014

Gottodix nyårsraketer till tävlingen

Nu har jag valt fem nyårsraketer till nästa års tävling. Urvalskriteriet är lite offensivare än i vår riktiga portfölj. Jag försöker se om jag kan pricka bolag med potential och som är vettiga nog att inte trilla ihop totalt om det går fel. Valet föll på:

Beijer Electronics - automation ligger rätt i tiden nu och aktien ser inte mördande dyr ut.
Cybercom - för billig på grund av minnet av tidigare problem
Net Insight - skickliga i en het nisch utan marknadsdominanter
Orexo - Zubsolv har klarat konkurrensen bättre än väntat och nu har bolaget mer uppsida än nedsida
Railcare group - går som tåget ett år till

Det kanske ska tilläggas att de här aktierna även har en del frågetecken som gör att jag tills vidare nöjer mig med att ha med dem i tävlingen och inte köper dem till vår riktiga portfölj.

Några andra aktier jag övervägde att ta med men av olika skäl valde bort var Medcap, Boliden, Sandvik, Lindab, Hexatronic, Amasten, Victoria Park, Clas Ohlson, Aak, IAR Systems, Fast Partner, Trelleborg och Invisio.

När det gäller att index får det bli en lite slätstruken gissning. Jag tror vi ska uppåt och det finns en del som skulle kunna tyda på att det blir riktigt bra. Jag nöjer mig dock med den kanske lite tråkiga gissningen att sixrx stiger 10 procent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam