Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

söndag 28 december 2014

Det dyraste misstaget är att sluta oroa sig

Säkert blir det tufft för många när det svänger nästa år och några fler än som borde kommer att lockas in i den svårbemästrade swingtradegungan. Det är lite oroande hur många här på SV som letar instrument som höjer hävstången. För min del tror jag det blir en period när det är svårt nog att bemästra riskerna utan att förstärka dem. 

Säkert blir det åtminstone någon panikförsäljning under året men det dyraste misstaget kommer nog att bli att börja vänja sig vid att "sitta still i båten när det gungar". Hösten har sett två svängningar när det blev lönsamt att hålla sig lugn. Några till och många sitter kvar både upp och sedan långt ned i djupet. Det tror dock inte jag händer nästa år. Men vem vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam