Den som tror att varumärken är en fernissa på ingenjörernas ritningar kan ta lärdom av Volvos långa färd bort från sina kunder. För egen del konstaterar jag att timglaskonsumtionen fortsätter att vara ett starkt case att investera i.
Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)
onsdag 31 december 2014
Kia tog Volvos parkeringsplats
Noterade att Hyundais slogan är "Premium for all". En gång i tiden var det ett kärnvärde i Volvos varumärke. Valet för den kloke köparen. De som numera köper Passat eller just Hyundai tyckte en gång i tiden deras Volvolåda var säkrare och egentligen på alla sätt bättre än kvarterets d enda Mercedes som grannen som körde . Istället fick Volvo för sig att märket skulle utvecklas till finbil. Idag står det Bmw och Audi på alla villauppfarter. Ja, och så en hel del fina bilar från Korea också.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Featured Post
Senaste filmerna från vloggen
Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.