Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

måndag 29 december 2014

Risken högre än avkastningen i Medcap

Jag gillar egentligen Medcap. Det är ett Indutrade för bioteknik. Investeringar i bra bolag som har glädje av en professionell ledning. Tyvärr har det inte fungerat riktigt så bra som tänkt. Börsveckan hade en bra genomgång av bolaget. Den tycker jag visar att det visserligen är alldeles för lågt värderat utifrån sin potential men att bolaget inte har gjort så mycket för att förverkliga potentialen. Låga marginaler och svag försäljning är inget att leta efter i ett bolag som ska vara proffs på att driva andra bolag, Tills vidare blir det avstår för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam