Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

tisdag 30 december 2014

Avvakta med LUPE

Tror är väl rätt ord i allt som handlar om olja just nu. För vem vet. Jag tror det blir fortsatt priskrig på olja ett tag och att den sedan stabiliseras mellan 70-80 dollar. Alla nyinvesteringar i olja känns iskalla. Däremot borde bolag som producerar eller som i LUPE:s fall är i färd med att öka produktionen ha ok förutsättningar. Det är lite otäckt att så viktiga beslut ligger i stortinget för avgörande. Det finns en viss risk att norrmännen fattar det kloka beslutet att bromsa takten i utvinningen i Nordsjön. I grunden valde jag LUPE som ett p/b case och det är det fortfarande. Med fallande oljepris och nämnda risker har jag fått justera ned min riktkurs flera gånger. Numera tror jag 130 kronor skulle kunna vara rimligt. Möjligen är det i lägsta laget för att gå in i en ny investering. Så min rekommendation skulle nog vara avvakta och plocka upp den om ny oro (som inte rör besluten kring Nordsjön) trycker tillbaka aktien mot 100 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam