Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

söndag 28 december 2014

Solbulle byter en aktie inför 2015 åra tävling

Solbulles val inför 2015 års tävling

Jag är lite pessimistisk. Artificiellt stöd av ränteläget förvisso men om kurserna är upptryckta redan och det allmänna känsloläget är att världen är en orolig plats så satsar jag på att den inte orkar sig upp mer. Grupptrycket segrar. 2 procents uppgång inklusive utdelningar. Ingen vidare trevlig gissning hur man än gör dock då jag instämmer i tron på ett volatilt år. 

Jag gillar inte svenska börsen. För många bank, fastighetsbolag och bolag som investerar i andra bolag. De producerar liksom inte riktigt något. Så...letar och letar men lyckas inte hitta något alls. Inte så att jag står och väljer mellan alternativ utan jag försöker desperat hitta något över huvud taget.

Listan för 2015:
Sectra
Trelleborg
Skistar
Gunnebo
Saab

Givna: Sectra och Trelleborg
Stabila i brist på alternativ men inte helt önskat: Skistar
Gillar inte riktigt och hade föredragit något bättre: Gunnebo och Saab
Hamnade utanför: Nolato och Cybercom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam