Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

torsdag 18 december 2014

Vinsten i förskott i Cellavision just nu

Fick mothugg när jag skrev att marknaden tog för bra betalt för Cellavisions försäljning på 10 miljoner kronor till veterinärer. Mitt svar nedan:


Visst har du en poäng. Det var absolut goda nyheter. Värdet på bolaget steg dock 45 miljoner på en nyhet om vad som tills vidare trots allt är en testorder av engångskaraktär på 10 miljoner. Det är p/s 4,5 på den affären (ungefär vad cv har på hela sin försäljning). Med andra ord tog prisade marknaden direkt in att det här ska bli stadigvarande. Naturligtvis öppnas nu nya dörrar men det är ju för att det finns god tillväxt som p/s-tal på uppåt fem kan vara ok. Så egentligen var det även en fortsatt tillväxt inom veterinärdelen inprisat. Det tycker jag visar att många tror på bolaget just nu. Inget fel i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam