Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

lördag 13 december 2014

Är det lönsamt att investera själv?

Min tanke kring det där är att, eftersom fonder underpresterar med drygt (av någon anledning) sina totalkostnader i snitt, så gör jag ingen skada så länge jag håller ordning på en bra riskspridning i portföljen och håller nere transaktionskostnaderna. En mindre underbyggd känsla är att det verkar finnas ett utrymme för småsparare baserat på den trögrörlighet och de investeringsregler de större har. Men det är som sagt mer en upplevelse. Man är proffs när det går bra och resten av tiden är otur.

Vi är två intresserade i familjen. Affärsmodellen sköter ekonomin i den operativa verksamheten. Det gör hon på ett imponerande sätt - faktum är att på sikt är det nog där större delen av resultatet kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam