Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

lördag 6 december 2014

Lupe är fortfarande ett värdecase

Noterar att fler delar mina grundtankar om Lupe. Jag lägger rätt stor vikt vid att det ska finnas en second opinion när jag handlar. Den största risken i mina investeringar är trots allt jag själv.
Både Afv och Aktiespararna har nyligen haft analyser som summerar värdet av den olja Lundinarna redan sitter på och konstaterar att den motsvarar en värde på kanske 120-130 kronor per aktie med dagens oljepris. Lägg därtill att det finns lite exploateringsmöjligheter och att oljepriset kanske trots allt ska upp till intervallet 80-90 dollar. Efter att ha vridit och vänt på caset flera gånger lutar jag mot att öka lite. Kanske kombinerat med hedgen jag redan använt att även öka i bolag som tjänar på lägre oljepris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam