Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

måndag 8 december 2014

Går in i Bulten

Skruvar och muttrar är lite samma genre som de andra fina bolag på börsen som säljer allehanda gummipluppar (Trelleborg, Hexpol och Nolato). Kvalitet i små detaljer är ingen dålig nisch. Jag följer bilar och lastvagnar rätt noga och särskilt inom det förra ser det inte så pjåkigt ut. Bulten värderas lite lägre än jämförbara bolag och har tung uppbackning av Nordenhed och andra experter. Ryssland är visserligen mer ett problem än en möjlighet i aktien men långsiktigt för bolaget kan nog även det bli bra. När nu ryssarna börjat sälja lite olja till Ukraina vågar jag mig på en mycket marginell exponering i österled.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam