Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

måndag 8 december 2014

Min oljehedge

Genom att övervikta bolag som tjänar på lägre oljepriser. Jag skulle inte ha Deere, Volvo, BMW och Bulten samtidigt med mindre än att jag hade Lupe som vägde åt andra hållet, å vice versa. Det var en ganska lös tanke när jag började med de det runt Ukrainakrisen (men då var det högre priser på olja som oroade mig) men den har funkat riktigt bra. Risken är om det blir en konjunkturnedgång - då brakar båda delarna ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam