Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

onsdag 10 september 2014

Vad är Markel?

Markel är ett amerikanskt försäkringsbolag som återinvesterar vinsterna i en investmentdel av bolaget med inriktning på värdebolag. Bolaget brukar kallas lill-Buffet, eftersom det är byggt på samma grunder. Jag gillar att det ger en bred exponering mot USA, hellre den en USA-fond, ungefär som att jag har Investor som bottenplatta i den svenska delen av portföljen. Jag plockade upp den efter att ha hört Adam Gerge reka den på en investerarkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam