Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

fredag 19 september 2014

Kone och Vestas in på internationella listan

Möblerar om lite i den utländska bevakningslistan efter att funderat lite kring artiklar i Afv om två bolag jag gillat länge. Kone och Vestas kommer in på listan. Jag petar samtidigt Lufthansa efter att ha tagit till mig råd på Shareville. Den andra petningen var svårare eftersom jag gillar även mina alternativ. Med viss tvekan tar jag bort Tata Motors, eftersom jag har bra täckning i bilindustrin (letar dock fortfarande efter ett lokalt bolag med exponering mot tillväxtmarknader). Kvar på utländska listan är Boeing, Deutsche Wohnen, Disney, Frontline, Muenich Re, Norweigan, Sampo och Visa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam