Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

måndag 8 september 2014

Luftslott till salu

Afv refererade att Fastighetsnytts sammanställning visar på att 6 av de 24 fastighetsrelaterade aktierna (inkluderar byggbolagen JM och Besqab) såg sina p/e-tal sjunka mellan första och andra kvartalsskiftet. Detta medan 15 av 24 aktiers p/e-tal steg. Slutsatsen var att det börjar se dyrt ut i den sektorn. Det tycker jag med men kanske lutar jag mig mer mot p/b-talen också krupit uppåt om än inte lika fort. En tolkning är att fler tänker som jag och värderar bolagen utifrån de möjligen uppblåsta värderingarna på husen. Då diffar det allt mer mellan intjäning och pris. Typiskt tecken på en marknad i överhettning tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam