Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

lördag 27 september 2014

Är det lönsamt att renovera i Tensta?

Tajmingen i Victoria Park just nu känns sådär. Det jag tänkte på när jag läste Börsveckan var att de har 40 procent av sina planerade köp kvar på en allt dyrare fastighetsmarknad. Det kan bli svårt att köpa lika billigt som de tidiga köpen i Rosengård. Sedan är nog allmännyttan mindre benägen att sälja numera när det är röda majoriteter - särskilt till något som kan anses vara för billigt till en "utsugar"-värd. Å andra sidan kanske det går att paketera fastighetsutvecklingen så att den blir politiskt intressant. Järvalyftet är rätt stort i Stockholm och säkert inget politikerna vare sig vill avbryta eller betala för. P/Ek tyckte jag såg ok ut på 1,1 enligt Nordnet. Även förvaltningsresultatet var väl bra kan jag tycka. Minus (faktiskt) är att bolaget nästan är lika föraktat som D Carnegie av proffsen som uttalar sig på AFV:s "Börsgolvet". Det är kanske snobbigt av dem men jag tycker det är dumt att blunda för varningar. Så vad landar jag i för egen del? Intressant är domen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam