Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

lördag 27 september 2014

Dags att öka i Volvo?

Tog mig samman och läste försäljningsstatistiken t.o.m. augusti (det är ju trots allt fredag kväll... så lite måste man ju släppa loss). Det börjar bli ett ganska rent case nu. USA går tipp topp, +31 % och Asien går helt ok +19%. Däremot är Sydamerika -18% bedrövligt och Europa -4% dåligt. Renault är under isen, -6%, medan övriga märken går bra. Det är kul att säga att fransmän är arga bönder som väl inte kan skilja en lastbil från en traktor men ärligt talat tycker jag siffrorna mest visar att diskussionen om Volvo kört av vägen lite. Det är nog inget fel på produkterna och trots all volvoanda ska det nog gå att få ned kostnaderna. Problemet är att halva försäljningen går till två ekonomiska svarta hål - Europa och Sydamerika. Åtminstone i det första fallet tror jag att det vänder inom rimlig tid. Närmar mig faktiskt beslutet att öka lite i aktien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam