Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

lördag 27 september 2014

Är det dags att stiga ombord?

Justerar internationella bevakningslistan bland annat efter bra råd på Shareville. Det finns ju något i vattnet just nu. Fortsatt exploateringen av norska sockeln är intressant 2015. Det styr LUPE, som ligger i portföljen, men även andra exploatörer och inte minst den pressade oljeservicesektorn. Energistrukturen är under förändring med skifferolja i USA och en ny syn på Ryssland. Lite svårt att netta ut effekten men just nu är åtminstone oljan väl billig. Shipping är som stål och koppar tydligt upp ur bottenkänningen de senaste åren men så vitt jag kan begripa borde exempelvis genomsnittet för Baltic Dry Index kunna vara dubbla nuvarande nivån. Jag har ju tittat på och valt bort Bonheur tidigare. Nuvarande Frontline verkar alldeles för riskfyllt (så den tar jag bort från bevakning). Frontline2012 verkar intressant men lite svårt. Så varför krångla till det. Maersk verkar vara det naturliga valet. Mycket engångseffekter 2014 men aktien ser intressant ut. Vad tycker ni andra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam