Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

onsdag 10 september 2014

Bottenkänning i Deutsche Bank

Deutsche Banks aktie håller nollan efter q2-rapporten vore väl en passande rubrik. Överraskande dåligt (försämrat men positivr) resultat på grund av oväntat höga skatter tyngde. Operativt såg der rätt ok ut, särskilt på investmenrsidan. Däremot försvarar sig bolaget nu i mängder med rättsprocesser. 2,2 miljarder euro beräknas kostnaden till just nu och banken ligger fortfarande efter i racet om kapitaltäckning på en nivå runt 11,5 procent. Trots att man tog in 8,5 miljarder euro är nog inte risken för en nyemission undanvörjd. Allt detta är alltaå ute i ljuset nu men kursen håller emot - ett tecken på att det bottnat tycker jag.
 
Av de många utmaningar Db har framför sig är det den struliga amerikanska redovisningen som oroar mest. Tankarna vandrar till Carnegie men jag tror väl inte riktigt det ska vara på den nivån. Framför allt undrar jag om inte Db är för stora för den avrättning som avslutade Carnegies skadeskjutna sista år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam