Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

tisdag 30 september 2014

Svar på fråga om investeringar i Lucara och Bulten

Gör ett försök fast det inte är min hemmaplan. Den första frågan tycker jag är hur utvärderar du investeringarna om du inte går på direkt på priset (klokt!)? Förändringarna säger ju något om hur andra ser på bolagen - vad är det för förändring som driver kurserna? Vilken negativ förändring skulle få dig att säja? Jag tänker alltid att det är lite farligt att låta envishet göra en till den sista idioten. Men inte skulle jag oroa mig särdeles mycket för Lucara eller Bulten (Ambia vet jag inget om). Läste artikeln om Lucara i AFV. Tradingreglerna i Botswana lät som negativt på marginalen men annars verkade det ju vara en stabil nisch i det säkert fortsatt växande lyxsegmentet. Bulten verkar också ok. Det är väl bara den ständigt fördröja återhämtningen i Europa och problemen i Ryssland som tynger, eller? Så inte skulle jag oroa mig över de bolagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam