Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

fredag 31 oktober 2014

Är det evig nollränta och deflation nu?

DI skriver om de nya aktievärderingarna i den eviga lågräntemiljön. Då ringer varningsklockorna för mig -"this time it's different" brukar man ju säga i fasen när börsen går från överhettad till glödhet. Några andra nyheter idag var att USA går ännu bättre än förväntat, att Ryssland och Ukraina verkar komma överens om gasleveranser och att tysk arbetslöshet var överraskande låg. Så kanske är det inte annorlunda den här gången heller. Konjunkturen vänder så småningom om och långsamt upp, som den brukar göra även efter djupa dippar. Med den kommer räntor, konsumtion, råvaror m.m. igång igen. För egen del har jag mina pengar på detta snarare än på fortsatt stigande multiplar och extremt låga riskpremier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam