Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

onsdag 10 september 2014

Volvon har punka

Från i maj 2014
Det skär i investerarhjärtat att säga det men dagens sågning av Volvo från flera analytiker var välunderbyggd. Det är ju tre faktorer som driver kursen. Konjunkturen särskilt i Europa. Där köper jag egentligen inte att det skulle se så mörkt ut som beskrevs i analyserna. Segt ja men också på väg upp. Den andra är marginalerna. Inget nytt där. Mycket är inprisat men jag tror det är underskattat att bättre konjunktur även ger utrymme till högre priser. Dessutom underskattas valutaeffekterna. Det går inte att spara bort en svag dollar. Den tredje faktorn var den ömma tån - det hävdas att försäljningen egentligen inte alls ökar utan att det var särskilda omständigheter i Italien som drev orderstocken. Det är lite illa för det är ju de nya modellerna som egentligen är grejen. Så allt som allt.... lite orolig blir jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam