Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

lördag 13 september 2014

Svar på fråga om valet mellan Indutrivärden och Investor

Ägt Industrivärden och Lundbergs men föredrog jag den senare, som en aktivt förvaltad variant av den förra med fastighetsinriktning. Investor har jag ju nu. Neutralt aktiepris men jämfört med IV är det mer medvind i bolagen. Bäst är Mölnlycke. EQT-delen är ok. Plustrend i SEB, Atlas, Ericsson, Elux (som dock känns lite uppblåst efter det dyra förvärvet), Neutral är jag till SAAB, Husqvarna, SOBI, Wärtsilä och NasdaqOMX. Astra beror ju helt på om det blir en försäljning på sikt. Däremot känns väl inte Aleris, 3 och Kunskapsskolan särskilt heta. Men ändå, är en betydande del av portföljen på väg upp. IV har ju också Ericsson samt de svåra casen Sandvik och Volvo. Den ganska uppumpade ICA-aktien. SHB är däremot säkert toppen trots dyrt pris. Stålet har bottnat men SSAB lär få kämpa med genomförandet av sin finska investering. SCA tycker jag är dyr nu. Kone (en pärla) och Skanska är bra men bromsas av låga investeringar. Min röst Investor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam