Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

onsdag 10 september 2014

Svar på fråga om Bonheur

Neutral. Jag tror som jag nämnde att investeringsbehov i en del av bolagen är stort men att så länge det trycker på från skifferoljan så branschen lite försiktig. Oljeservice verkar lite överetablerat. Den delen känns lite som en variant på stålbolagen. Det har ju också lågt p/b men tyngs av strukturell prispress, höga kostnader och dålig konjunktur. Där har det nog bottnat och är på väg uppåt nu - hur ser motsvarande ut för oljeriggar? Sedan är all shipping i Europa billig just nu men det motiveras ju av exempelvis konjunktur och syns i nivån på Baltic Dry Index. Här tror jag vändningen kommer om bara förutsättningarna till slut trillar in. Viktigast är dock kanske att det finns något positivt i bolag som till synes gör ungefär rätt sak med rätt ledning men tyngs av en dålig marknad. Så jag har, efter ditt köp, funderat lite på om Bonheur kan vara ett alternativ till Frontline som jag funderat på. Fast jag har ju Deere och Volvo, så vänta på vändningar gör jag ju redan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam