Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

onsdag 10 september 2014

Svar på fråga om HM efter att Nordea rekat sälj

Det skulle jag säga beror på om du antingen tror på att det kommer en almän multipelkontraktion eller om du tror på en nedvärdering av HM jämfört med konkurrenterna. Nordea tror jag främst tror på det senare (det drev de tidigare i Clas Ohlson men fick fel) - premien för det bra bolaget är för hög brukar vara ungefär vad de skriver. Fundamenta i HM är ju uppåt och analytikerna har ju haft för låga prognoser för försäljning ett tag, så det är svårt att se att en för hög vinst per aktie är inprisad. Så tror du börsen ska ned eller att hm nedvärderas jämfört med konkurrenterna (varför nu det skulle inträffa just nu) så sälj. Tekniskt kan det säkert också finnas skäl att sälja för den kortsiktige, av försiktighet i så fall eftersom aktien väl just nu har sin pendling för utbud mellan 280-300. Själv har jag svårt att oroa mig för HM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam