Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

torsdag 18 september 2014

Sektorer just nu

Ägnar mig just nu åt steget sektoranalys i portföljen. Jag försöker begränsa mig till runt 5-6 case jag tror på och sedan försöker läsa in mig på. Sedan är tanken att bara välja bolag inom dessa case + några investmentbolag - man kan inte kunna allt. Just nu är casen 1. fortsatt timglaskonsumtion och ökad e-handel ändrar köpmönster (BMW och HM) 2. Europas finansmarknader har bra p/b givet risk (Deutsche Bank, Danske Bank och Intrum Justitia) 3. Demografi och globalisering leder till ökade sjukvårdsinvesteringar (Vitrolife och Cellavision) 4. Digitalisering och sakernas internet (Qualcomm) 5. Investeringar har bottnat i konjunkturen (Volvo, Deere) samt 6. Redan upptäckt norsk olja blir lönsam att utvinna (LUPE). Kan tänka mig att lägga till ett eller två nya case. Frågan är vilka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam