Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

fredag 7 november 2014

Det är dyrt i Disneyland

Marknaden ställer höga krav på musöronen, vilket är befogat till det höga priset. Omsättningen steg med 16 procent och vinsten med 7 i tredje kvartalet. Det ser fortsatt mycket bra ut för filmdelen. Flera blockbusters i år och bra material nästa år (bl.a. nya Star Wars). Nästan ännu bättre går nöjesparkerna - det är få som kan matcha att under 20 år oavbrutet höjt både pris och antal besökare. Det är tuffare för networks. ESPN (som dominerar) säljer visserligen allt mer och bättre riktad reklam men priserna för sport på TV stiger snabbt vart efter det inte finns något annat kvar att visa på kanalbunden TV (broadcast). Slutligen går det lite sådär för merchandise och spel men det är nog mer en tillfällig dipp givet det fantastiska varumärket. Så sammanfattningsvis jag är rätt nöjd med min resa in i Disney land men som alla andra tycker jag att prislappen sved.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam