Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

lördag 15 oktober 2016

Laddar för Handelsbanken, SEB & funderar över portföljen just nu

Spännande rapporter på ingång

Det är en kul rapportvecka på ingång. Stora namn som Atlas Copco och Intrum Justitia kliver upp på banan. Det kommer jag skriva mer om i nyhetskrönikan för Nordnet på måndag. Det intressantaste för oss är rapporterna för portföljens två banker Handelsbanken och SEB.

Förra veckans amerikanska bankrapporter gav en del vägledning om vad vi kan vänta oss även här hemma även om den stora skillnaden är våra minusräntor. Marknadens förväntningar är låga men mina ligger något högre.


Portföljen flyttar till Sparskolan

Det skriver jag om i veckans krönika om vår portfölj. Jag har, som tog upp i senaste inlägget, flyttat allt om vårt sparande till Sparskolans sida. Jag tänkte dock åtminstone till en början puffa för det även här - även om den här bloggen ska utvecklas mer till att vara rena makro- och bolagsanalyser.

Häng gärna med till Sparskolan om du vill fortsätta följa hur jag tänker kring våra egna investeringar.

Jacob Henriksson, alias Gottodix, som du kan följa på Shareville här eller på Twitter @gottodix om du vill följa det jag läser 

Missa inte att följa mina dagliga inlägg på Youtube och Facebook!


Bidra till en bättre värld och en glad bloggare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam