Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

lördag 29 oktober 2016

3 snabba om centralbanker, Trump & globalisering

Har världens ekonomiska politik misslyckats? En gång i tiden var det frågor som diskuterades över rödvin eller i Ring P1. Numera har frågan smugit sig in i finrummet. 






Numera är det över latten och på nätet diskussionen fortsätter bland allmänheten. Den handlar alltmer om diverse åtgärder - de flesta ganska radikala inskränkningar av rörlighet för människor och handel eller kombinationer därav.

Det gör grundfrågan desto viktigare - har det verkligen gått åt pipan för ekonomin? Det beror på vem du frågar. Det tittar jag på i dagens 3 snabba.

Vill du istället se hur jag resonerar kring vår portfölj just nu så hittar du det här (allt om våra egna investeringar ligger numera på Sparskolan).

Jacob Henriksson, alias Gottodix, som du kan följa på Facebook, Shareville här eller på Twitter @gottodix om du vill följa det jag läser 

Missa inte att följa mina dagliga inlägg på Youtube och Facebook!


Åsikterna som presenteras i denna blogg ska inte ses som investeringsrådgivning. Alla mina egna aktieinnehav redovisas i portföljen på Shareville. Vill du veta mer om mig hittar du det här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam