Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

måndag 19 februari 2018

Vlogg: bolag för bolag, så ser vår plan ut för portföljen nu

Nästan alla rapporter avklarade. Med det har det blivit dags att lägga ut planen för alla innehaven. Dessutom om en börs som verkar som gjord för stockpicking. Det blir ett knökfullt avsnitt denna gång, så missa inte att det finns timestamps nedan som länkar dig direkt till om det främst är något av våra bolag du vill veta mer om.


Länkar och timestamps nedan.


Läs i lugn och ro

  • Vill du läsa det här inlägget i lugn och ro, så hittar du länken här
  • Inlägget om varningssignalen för börsen hittar du här 
  • Inlägget om kraschen 1987 hittar du här
  • Kommentar på Cellavisions rapport hittar du här
  • Kommentar på Vitrolifes rapport hittar du här
  • Kommentar på Apples rapport hittar du här
  • Kommentar på Millicoms rapport hittar du här
  • Kommentar på Investors rapport hittar du här 
  • Kommentar på Castellums rapport hittar du här
  • Kommentar på Nordeas rapport hittar du här
  • Stöd SOS Barnbyar - för att det gör nytta och för att ge mitt bloggande och vloggande en puff, läs mer här
  • Portföljen hittar du live här (adlänk till Nordnet) 
  • föredrar du istället en enkel men hoppas jag rolig fondportfölj så hittar du information om den här
  • där hittar du även min filmserie "Sparskolan", de bästa spararna på Shareville och mycket annat:




4 kommentarer:

  1. Väl talat och intressant, tycker du saknar något inom mjukvara. Finns det något du är intresserad av? Har själv Microsoft och fortnox.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... det är jag benägen att hålla med om. Finns många bolag som skulle kunna vara av intresse. Microsoft hör dit. Fortnox har jag bara haft långt ute i ögonvrån men jag hade faktiskt med dem på en bevakningslista för några år sedan. De har hunnit iväg bra.

      Radera
  2. ja, intressant. tackar för denna vlogg. återigen hoppas jag du får rätt om flaskhals och ketchupeffekt för industrin. köp SKF =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det lockar med att plocka in kullagren igen.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam