Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

söndag 25 februari 2018

Börsens nya dragkamp & våndorna kring när jag säljer på en rapportmiss

Momentum står starkt på börsen men efter en blandad rapportsäsong kanske en gammal nemesis dyker upp igen. Med mer volatilitet i korten kanske vi får se mer av mean reversion framöver. Det, portföljen, hur vi tänkte kring AQ Groups svaga rapport och en koll på elbilsvinnaren Infineon i veckans avsnitt.



Länkar och timestamps nedan


Hitta rätt snabbt

Läs i lugn och ro

  1. Veckouppdatering av portföljen hittar du här.
  2. Inlägget om momentum mot mean reversion hittar du här.
  3. Inlägget om AQ Group hittar du här
  4. Inlägget om Infineon hittar du här

Övriga länkar

  • Stöd SOS Barnbyar - för att det gör nytta och för att ge mitt bloggande och vloggande en puff, läs mer här
  • Portföljen hittar du live här (adlänk till Nordnet) 
  • föredrar du istället en enkel men hoppas jag rolig fondportfölj så hittar du information om den här
  • där hittar du även min filmserie "Sparskolan", de bästa spararna på Shareville och mycket annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam