Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

onsdag 22 april 2015

Vad hade jag gjort nu om jag inte sålt Volvo för billigt?

Fick en fråga på Shareville vad jag skulle gjort i Volvo idag, om jag inte redan hade sålt aktien (för billigt).

Nej, nu efter rapport och Vd-byte hade jag inte sålt. Åtminstone inte på kort sikt. Det var ju att resultatet var bättre än väntat som lyfte aktien. Det lär stötta en fortsatt uppgång. Sedan kan det nog bli nya, högre, förväntningar med ny vd. På lång sikt tycker jag det finns problem och inget som ännu försvarar en högre värdering än runt 100, så för egen del är jag inte just nu köpare. Om jag ägde aktien (och inte hade sålt den 15 procent för billigt - se varför i det här inlägget) skulle jag nog därför hålla mig lite. Inför nästa kvartalsrapport skulle jag dock sälja om jag inte var långsiktig. För nya vd:ar gillar att städa och i fallet Volvo kan det nog finnas överraskningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam