Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

fredag 17 april 2015

Köper Ratos och liten komplettering i Vitrolife

Jakten har varit inriktad på svenska kassaflöden ett tag. Valet föll på Ratos.

Jag har letat efter ett bolag med intäkter i Sverige, norden och Europa. I den ordningen. Helst med inriktning mot konsumtion och mina prioriterade case. Ratos uppfyller hyggligt detta, även om exempelvis Aibel inte imponerat. Hur som helst är bolagen i stort sett välskötta och jag har förtroende för ledningen. När Usa för ett år sedan, ekonomiskt, var i en liknande fas som vi är nu, klättrade värderingarna på deras småbolag. Vi får väl se om den tanken fungerar här. Hur som helst har jag stöd av en second opinion från Afv. Det ger trygghet i beslutet.

Jag har gjort en liten genomgång av Ratos men den får jag återkomma till när jag inte skriver från mobilen :)

Sedan har jag fortsatt komplettera i Vitrolife.

2 kommentarer:

  1. Äger själv ratos men jag hade nog väntat till efter utdelningen innan köp, även om det möjligen skiljer väldigt lite i pris.
    Men många bäckar små, väntar med spänning på en genomgång av Ratos.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack, nya innehav är alltid spännande! Nu var det väl iof x-dag idag, eller? För övrigt, mycket fin sida du har!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam