Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

måndag 20 april 2015

Blipp på minussidan för BMW och Kina

Jag gör mitt bästa för att inte bli hemmablind. Möjligen är Kina och BMW en sådan där gran man kan gräva ned sig i om man inte är försiktig.

Det kommer löpande signaler om svagare efterfrågan och lönsamhet i Kina, specifikt på bilar. Credit Suisse skrev det i januari, BMW sa det i rappporten och Economist skrev om det idag. Kanske dags att lyssna?

Därtill har alla bilbolag (och en del andra) problem med att regeringen kräver bättre villkor för kinesiska underleverantörer och återförsäljare. Ovanpå det är det nu ett överutbud av importerat och imhemskt (alla har ju haft det här.som si förstamarknad). Just det, därtill har vi antikorruptionsinstatserna.

Så det är en blipp på nedsidan. Jag har dock inga planer att sälja Bmw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam