Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

fredag 3 oktober 2014

Planerad minskning i Vitrolife

Minskade enligt plan ett steg till i Vitrolife idag. Jag värderar aktien med nuvarande fakta till mellan 125-145, så den dryga tredjedel av innehavet som nu i två omgångar sålts för ett snitt på drygt 133 känns ok. Kvarvarande del utgör nu cirka 10 procent av portföljen, vilket var det jag siktade på. Nästa gång jag gör något i Vitro blir nog när nästa goda nyhet kommmer eller om aktien utan nyheter skulle gå ned.  I båda fallen är köp det som är aktuellt. Sälja mer lär det dröja innan jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam