Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

söndag 19 oktober 2014

Horisonten ser annorulunda ut

Jag tror landskapet kommer att se lite annorlunda ut när vi kommer ut på andra sidan av den tunnel marknaden åkt igenom ett tag. Lägre räntor, billigare olja, djupare problem i Europa och envisare Rysslandsplåga än vad som var väntat men ett starkare Usa. Så småningom kommer jag nog vikta om i portföljen. På kort sikt sitter Danske Bank löst, pga. att danska kronan är peggad mot euron och banken är inte lika uppenbart billig längre. Sedan har jag sänkt min riktkurs på Lupe ordentligt men den behåller jag ett tag. Verkstad är jag fullinvesterad i och något mer cykliskt mot Europa blir det inte på ett tag. Från den svenska bevakningen tar jag bort Blackpearl, Boliden, Meda, Ngex och SJR. Från internationella tar jag bort Maersk, Boeing, Kone, Norweigan och Vestas. Det lämnar 3 platser tomma i portföljen och 5 vardera tomma i bevakningslistorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam