Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

måndag 27 oktober 2014

Fråga om börsen om ett år

Jag tror, trots allt, det jag trott ett tag. Ekonomin kommer stegvis normaliseras. Det händer redan i Usa och resten av världen lär följa med. Möjligen att det ser mörkt ut för tillväxtländer med fokus på råvaror eller med stora lån samt förstås för Ryssland. Här hemma kommer en normalare ekonomi trycka ned multiplar på "trygga" högavkastare och rena framtidscase. Fokus ligger nog mer mot normalare försäljning. Det är ju allmänt ganska dyrt just nu, så som sig bör blir det nog fokus på eftersläntrare. Däremot startar ekonomin för lågt för att vi ska vara nära en verklig överhettning. Så, in alles, mer av samma tror jag. Sidledes och svagt uppåt med allt högre volatilitet. Svensk politik är mer ett hot än en möjlighet men påverkar nog inte så mycket på kort sikt, såvida inte någon råkar sänka bomarknaden förstås. Så... runt nollan kanske lite plus gissar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam