Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

lördag 11 oktober 2014

Diskussion om vad som blivit köpvärt när börsen gått ned

Kanske ska du titta till Vitrolife. Helt oberört av det som händer just nu men har fallit från 141 till 126 (och kan kanske falla några kronor till). I min portfölj känns även BMW billiga. Håller med om att Telia just nu har vettiga defensiva kvaliteter. HM kan också vara lite intressant, det säljer ju alldeles utmärkt i Tyskland, som är epicentrum för nuvarande skalv på marknaderna. Sedan är det en het debatt om allt cykliskt - mina Volvo men även Trelleborg, Gunnebo mfl ser billiga men kanske också lite farliga ut. Samma sak med Boliden. Min chansaktie sedan ett tag tillbaka är Deutsche Bank (hög risk dock). Det sagt skulle jag inte köpa nordiska  banker, fastigheter, teknik, bolag som går med förlust eller lottsedlar just nu. Pengarna på bordet är nog det som gäller, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam