Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

onsdag 4 mars 2015

Snurrar runt lite i portföljen

Köpte tillbaka lite Vitrolife idag efter att kursen landat på rimliga 160. Jag klantade mig lite med två andra planerade justeringar genom att vela under förra veckan. Sett utifrån hela portföljen ligger vi lite för tungt i Cellavision. Runt min nuvarande värdering på 55 kronor hade jag kunnat tänka mig att ta ned innehavet lite, trots att jag tror bolaget har uppsida på sikt. Riskhantering helt enkelt. et samma gäller för innehaven i Bulten och AQ. En får plats i portföljen inte riktigt båda. Det blir lite för mycket verkstad med koppling mot industriproduktion och billig krona. Slutligen vill jag gärna få upp kassan lite. Synd att jag inte fick tummen ur i fredags...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam