Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

söndag 25 mars 2018

Knepig börsvecka på ingång - sår förbereder jag portföljen

Det är skarpt läge på börsen. Flera signaler både tekniska och fundamentala varnar för att ett fall kan stå för dörren. Mot det står en underliggande trend i ekonomin och bolagen som inte er ut att ha nått vägs ände. Nu ska swingtradingbörsen testas mot scenariot med ett fall likt det 1987,

Jag vrider och vänder på argumenten och kommer fram till hur vi vinklar vår egen portfölj i det här spännande börsläget.


Länkar nedan



Gå direkt till det du vill titta på


Läs inläggen i lugn och ro

  • Vår veckoplan för portföljen hittar du här
  • Analysen kring reflexivitet och dödskors på börsen kan du läsa här
  • Mer om FED:s räntebeslut kan du läsa här
  • Här kan du läsa min krönika i Börsveckan

Övriga länkar

  • Stöd SOS Barnbyar - för att det gör nytta och för att ge mitt bloggande och vloggande en puff, läs mer här
  • Portföljen hittar du live här (adlänk till Nordnet) 
  • föredrar du istället en enkel men hoppas jag rolig fondportfölj så hittar du information om den här
  • där hittar du även min filmserie "Sparskolan", de bästa spararna på Shareville och mycket annat.

2 kommentarer:

  1. God morgon!
    Hur gör du idag med H&M? Köper du certifikat? Jag är ganska orolig: -38%
    Med vänlig hälsning
    VL

    SvaraRadera
    Svar
    1. La svaret här
      http://gottodix.blogspot.se/2018/03/tva-intressanta-detaljer-i-hms-rapport.html

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam